Regie
Stel u heeft besloten om een schooltoneelvoorstelling te gaan regisseren, waar begint u dan? Waar moet u rekening mee houden? En hoe kunt u de toch al zo schaarse tijd zo efficiënt mogelijk benutten? Dat zijn allemaal vragen die aan de orde komen in de workshop regie.
Maar ook als u een doorgewinterde school-regisseur bent zal deelnemen aan de workshop zijn vruchten afwerpen. Door u scherp te houden, en nieuwe technieken aan te stippen.
In de workshop regie kunnen verschillende zaken aanbod komen:
- Groepsvorming; hoe maak je van een groep verschillende spelers één enthousiast ensemble waar je op kan rekenen, en dat zichzelf kan overstijgen.
- Speltechniek; hoe kan je de spelers helpen om makkelijker en beter te spelen.
- Audities/ leerlingen casten; hoe neem je een auditie af en waar moet je op letten.
- Mise-en-scene; hoe krijg je al die spelers zo op toneel dat het boeiend is en blijft om naar te kijken.
- Vormgeving / decor; hoe kan het decor de voorstelling helpen.
- En natuurlijk worden alle vragen die de deelnemers hebben uitvoerig behandeld.
Speciaal voor iedereen die in 2012 de nieuwste schoolmusical gaan we dieper op de regie van de schoolmusical 2012 in. We lezen het stuk, en bespreken per scene hoe die scene aangepakt kan worden.
Na de workshop gaat u opgeladen en op scherp op weg naar een goed voorbereide repetitieperiode. Een goed begin is niet voor niets het halve werk.
Kosten
€ 60,- p.p. excl BTW
Praktische info
- Kosten: € 60,- p.p. excl BTW
- Datum: vrijdags 13 september 2013 van 11- ± 16uur
- Locatie: Op locatie in Leiden.
- Tip: Voor alle docenten die met een schoolmusical bezig zijn Uiterlijk een week voor aanvang van de workshop ontvangt u alle informatie per mail.
- Speciaal voor: docenten
Docent
Eva Mathijssen
Eva studeerde in 2002 af aan de AHK – richting toneel. Sinds haar afstuderen geeft ze les aan die opleiding (nu de Amsterdamse Toneelschool en Kleinkunst Academie). Zo geeft ze ‘maken’ aan 1e en 2e jaars, geeft ze les tijdens de selectieronde en begeleidt en regisseert ze studenten.